7 χρήσιμες συμβουλές σχεδιασμού λογότυπου
Ο σχεδιασμός ενός λογότυπου αποτελεί μια επαγγελματική εργασία σχεδίασμου όπως οποιαδήποτε άλλη εργασία (όπως σχεδιασμός μιας ιστοσελίδας) και δεν είναι σε καμία περίπτωση μια απλή διαδικασία όπως μπορεί ο οποιοσδήποτε να καταλάβει από μια πρώτη ματιά. Απαιτεί μια συνεχής αναζήτηση, κριτική σκέψη και σκληρή δουλεία. Χωρίς το σύνολο των τριών αυτών απαιτήσεων μια ιδέα για σχεδιασμό ενός λογότυπου μπορεί εύκολα και άμεσα να καταλήξει στον κάδο τον αχρήστων. Στο παρών άρθρο θα σας αναλύσουμε 7 βασικά βήματα που μπορεί να σας οδηγήσει στον σχεδιασμό ενός εξαιρετικού λογότυπου. Συμβουλές σχεδιασ...
σχεδιασμός λογότυπου, χρήσιμες συμβουλές, tips, σχεδιασμός, λογότυπο, σχεδιασμός ιστοσελίδας blog
Ο σχεδιασμός ενός λογότυπου αποτελεί μια επαγγελματική εργασία σχεδίασμου όπως οποιαδήποτε άλλη εργασία (όπως σχεδιασμός μιας ιστοσελίδας) και δεν είναι σε καμία περίπτωση μια απλή διαδικασία όπως μπορεί ο οποιοσδήποτε να καταλάβει από μια πρώτη ματιά. Απαιτεί μια συνεχής αναζήτηση, κριτική σκέψη και σκληρή δουλεία. Χωρίς το σύνολο των τριών αυτών απαιτήσεων μια ιδέα για σχεδιασμό ενός λογότυπου μπορεί εύκολα και άμεσα να καταλήξει στον κάδο τον αχρήστων. Στο παρών άρθρο θα σας αναλύσουμε 7 βασικά βήματα που μπορεί να σας οδηγήσει στον σχεδιασμό ενός εξαιρετικού λογότυπου.
Συμβουλές σχεδιασμού λογότυπου
Απλότητα
Ο πρώτος και σημαντικότερος κανόνας όπου πρέπει να έχουμε υπόψην στον σχεδιασμό ενός λογότυπου είναι να το κρατήσουμε όσο πιο απλό γίνεται. Ένα περίπλοκο στον σχεδιασμό λογότυπο είναι δύσκολο να το επαναδημοσιεύσουμε, να το συντηρήσουμε στο πέρασμα του χρόνου και κυρίως να το αποσαφηνίσει το κοινό ( οι επισκέπτες) στους οποίους απευθυνόμαστε. Οπότε ένα καταπληκτικό λογότυπο είναι το όχημα όπου οδηγεί τους πελάτες σας στο προϊόν που πουλάτε. Πρέπει να είναι απλό, να τραβάει την προσοχή καθώς επίσης να προκαλεί σκέψη στους επισκέπτες της ιστοσελίδα σας.
Αυτοσχεδιάστε (κόλπα)
Ένα λογότυπο είναι ο καλύτερος τρόπος αλληλεπίδρασης του κοινού με το προϊον ή τις υπηρεσίες που παρέχετε. Πέρα από την απλότητα χρειάζεται να του προσδώσουμε κάποια κόλπα έτσι ώστε να αποφύγουμε το προφανές. Με τον τρόπο αυτό δίνουμε στο κοινό μας την δυνατότητα να ανακαλύψει το νόημα και την πρόθεση του. Αυτό θα πρέπει να είναι μια αξέχαστη και διασκεδαστική εμπειρία για το κοινό σας. Πρέπει συνειδητά να αποφύγετε όμως τα αφηρημένα ή σκοτεινά tricks κατά τον σχεδιασμό γιατί πολύ πιθανό μια τέτοια διαδικασία γυρίσει μπούμερανγκ στον αρχικό σας σκοπό.!
Πράσινο χρώμα
Η διατήρηση ενός 'πράσινου' τρόπου ζωής είναι το μέλλον, ως εκ τούτου πρέπει να είναι 'πράσινο'. Τόσο η αυθεντικότητα όσο και η μακροζωία ενός λογότυπου αξίζει να εξετάζεται. Αναφερόμενοι στον όρο 'πράσινο' δεν σημαίνει ότι κατά κύριο λόγο πρέπει να χρησιμοποιήσουμε το πράσινο χρώμα. Προσπαθούμε με τον τρόπο αυτό να δείξουμε ότι ο σχεδιασμός ενός λογότυπου πρέπει να είναι ο απόλυτος εκπρόσωπος της εταιρείας που μπορεί να αντέξει στις δοκιμασίες του χρόνου. Σε αυτό το παράδειγμα αξίζει να αναφέρουμε ότι το λογότυπο της IBM ανταποκρίνεται υπέροχα.
Χρησιμοποιήστε Vector
Χρησιμοποιώντας τρισδιάστατα εφέ στον σχεδιασμό ενός λογότυπου είναι μια δελεαστική άποψη, ωστόσο είναι πάντοτε καθαρά ή απλά; Τα διανύσματα (Vectors) στον σχεδιασμό λογότυπου παρέχουν την αντίθεση και την ισορροπία όπου αποτελούν με την σειρά τους ζωτικής σημασίας διαδικασία. Επίσης χρησιμοποιώντας διανύσματα σας βοηθάει αρκετά στην αναβάθμιση ή συντήρηση του λογότυπου της εταιρείας σας στο μέλλον.
Ευέλικτο
Ένα θαυμάσιο λογότυπο πρέπει να είναι πάντα ευέλικτο έτσι ώστε να είναι σε θέση να παρουσιάσει οποιαδήποτε κατάσταση της επιχείρησής σας. Μην χρησιμοποιήτε 'κλισέ' τεχνικές σχεδιασμού κρατήστε το 'ανοικτό' σε όλους τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας. Λογότυπα με την μορφή κειμένου θεωρούνται περισσότερο ευέλικτα από εκείνα που αποτυπώνουν μόνο αφηρημένες εικόνες. Μπορείτε εύκολα να αλλάξετε το χρώμα ενός λογότυπου στην πάροδο του χρόνου κρατώντας το ίδιο ύφος. Το λογότυπο της Google είναι το καλύτερο παράδειγμα ευελιξίας.
Κρατήστε την ταυτότητά σας
Το λογότυπο πρέπει να είναι σχετικό με το προϊόν που πουλάει η εταιρεία ή με τις υπηρεσίες που προσφέρει. Πρέπει να δώσουμε στους πελάτες μια 'καθαρή', έξυπνη και όσο τον δυνατό απλή εικόνα σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει μια εταιρεία. Η παγκοσμίας φήμης εταιρεία παγωτών Baskin-Robbins αποτελεί το ιδανικό παράδειγμα της ταυτοποίησης, Οι πελάτες αναγνωρίζουν άμεσα την ύπαρξή της από το λογότυπο της εταιρείας η οποία προσφέρει 31 διαφορετικές γεύσεις παγωτών.
Γίνεται σοφός με χρήση κατάλληλων χρωμάτων
Η χρήση χρωμάτων είναι μια από τις σημαντικότερες πτυχές ενός λογότυπου καθώς εκφράζεται το συναίσθημα και η συγκίνηση στον επισκέπτη. Η επιλογή του χρώματος-ων μπορεί να εξαρτηθεί από την ηλικία, το φύλο ή την πολιτιστική κουλτούρα του εκάστωτε σχεδιαστή - γραφίστα. Οπότε επιλέγουμε χρωματισμό ανάλογα του γκρουπ στο οποίο απευθύνεται η εταιρεία. Τα χρώματα συχνά ακολουθούν τις τάσεις της εποχής. Ωστόσο επιλογές υπάρχουν αρκεί να υπάρχει η κατάλληλη γνώση σε συδιασμό με την φαντασία του σχεδιαστή.
Ένα εξαιρετικό λογότυπο πρέπει πάντα να μένει χαραγμένο στο μυαλό των επισκεπτών για να θεωρείται επιτυχημένο. Πρέπει να ξεχωρίζει για την 'γεύση' και το πνεύμα της εταιρείας που εκπροσωπεί. Έχετε παρατηρήσει ότι όλες οι δημοφιλής εταιρείες στον κόσμο είναι τόσο γνωστές όσο το λογότυπό τους; Ποιος βλέπει ένα φαγωμένο μήλο και δεν γνωρίζει ότι πρόκειται για την εταιρεία Apple. Ένα λοιπόν απλό, αξέχαστο, διαχρονικό, ευέλικτο λογότυπο θεωρείται αρκετά σημαντικό για μια εταιρεία που θέλει να προσεγγίσει τους πελάτες της.
Ζητήστε προσφορά για τον σχεδιασμό του λογότυπού σας και επωφεληθείτε των επιλογών που προσφέρονται!
Πηγή άρθρου μεταφρασμένο - τροποιημένο στα Ελληνικά από webgift.gr : http://smallbizbee.com